tag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post766614816366243037..comments2023-09-21T15:15:25.601+03:00Comments on ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ: Η Κάθετη ΑφαίρεσηUnknownnoreply@blogger.comBlogger23125tag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-89998475650946839842022-02-15T21:55:16.882+02:002022-02-15T21:55:16.882+02:00Όπως το διαβάζω έξυπνος τρόπος μου φαίνεται, παρόμ...Όπως το διαβάζω έξυπνος τρόπος μου φαίνεται, παρόμοιος με αυτόν που προτείνω.Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-23006093844350940662022-02-15T20:25:15.428+02:002022-02-15T20:25:15.428+02:00Βρήκαμε με τα παδιά, έναν τρόπο καθετης αφαίρεσης ...Βρήκαμε με τα παδιά, έναν τρόπο καθετης αφαίρεσης που τα εντυπωσίασε:.....Κι αυτόσ ο μαθηματικός επιστήμονας,που ανακάλυψε την καθ. αφαίρεση, αφού δεν μπορούσε να να αφαιρέσει [στη πράξη 22-14]το 4 από το 2,είπε:. Καλέ! αυτός ήταν απατεώνας! Και τώρα;Θα μας βγάλει την πράξη , λάθος!Έβαλε 10 παραπάνω!Πάμε να τα βγάλουμε γρήγορα!<br /><br />φωτεινήnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-78607106468139983942021-03-11T21:46:56.344+02:002021-03-11T21:46:56.344+02:00Καλησπέρα σας.
Είμαι δασκάλα σε ένα δημόσιο σχολεί...Καλησπέρα σας.<br />Είμαι δασκάλα σε ένα δημόσιο σχολείο και ως μαθήτρια δεν τα πήγαινα καλά με τα Μαθηματικά. Από τη στιγμή όμως που ξεκίνησα να διδάσκω τα "αγάπησα" γιατί τα κατάλαβα.<br />Για την αφαίρεση με δανεικό χρησιμοποιώ την παρακάτω μέθοδο:<br />Δίνω σε δύο παιδιά φασόλια ή καραμέλες ή μαρκαδόρους κ.λ.π.<br />8 στο ένα παιδί , 3 στο άλλο παιδί. Τους ρωτώ πόση είναι η διαφορά Ευτυχίαnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-82142367446777498662020-06-17T23:09:23.655+03:002020-06-17T23:09:23.655+03:00Αν κατάλαβα καλά πρέπει να κατανοήσουν πρώτα καλά ...Αν κατάλαβα καλά πρέπει να κατανοήσουν πρώτα καλά τις δεκάδες και τις μονάδες. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται και από τις γνωστικές ικανότητες του μαθητή και γενικά από τη μαθηματική του ικανότητα. Σε κάποια παιδιά τους μαθαίνουμε να κάνουν πράξεις αποκλειστικά με την αριθμομηχανή, γιατί δεν μπορούν αλλιώς.<br /><br />Τώρα για να δουλέψεις πρώτα τις δεκάδες και τις μονάδες θέλει πολύ δουλειά. Αλλά αν δε Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-7084725991356843622020-06-17T12:06:05.452+03:002020-06-17T12:06:05.452+03:00Καλησπέρα σας! Σπουδάζω ειδική αγωγή και έχω μια α...Καλησπέρα σας! Σπουδάζω ειδική αγωγή και έχω μια απορία σχετικά με τον τρόπο που εκτελούν τα παιδά με δυσκολία στα μαθηματικά τις αφαιρέσεις.<br /> Έστω οτι έχουν την αφαίρεση 75-6, λόγω του ότι δεν μπορούν να κατανοήσουν σαφώς ότι αφαιρώ το μικρό αριθμό από το μεγάλο και αν χρειαστεί δανείζομαι και μια δεκάδα βρίσκουν ότι το αποτέλεσμα αντί να κάνει 69 το βρίσκουν 09. Τι έχουν κάνει? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-43458377973568323072015-10-12T02:12:19.106+03:002015-10-12T02:12:19.106+03:00Βοηθάει πολύ
https://www.youtube.com/watch?v=Buya...Βοηθάει πολύ<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=Buyaqe_L5-YAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-52248291443094478472013-02-09T16:14:46.917+02:002013-02-09T16:14:46.917+02:00200-25=
Αφαίρεση με τον αγγλοσαξονικό τρόπο.
Από...200-25=<br /><br />Αφαίρεση με τον αγγλοσαξονικό τρόπο.<br /><br />Από το 0 δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε το 5. Κανονικά, για να το κάνουμε, θα παίρναμε από τη στήλη των δεκάδων του μειωτέα μια δεκάδα και την προσθέταμε στις μονάδες. Όμως, στη στήλη των δεκάδων του μειωτέα είναι το 0. Τότε, εξακολουθώντας να βρισκόμαστε στον μειωτέα, παίρνουμε μια εκατοντάδα. Πάνω σε αυτήν βάζουμε μια τελίτσα για Svetlananoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-27919909887741718732012-09-16T16:04:41.868+03:002012-09-16T16:04:41.868+03:00Γεία σας.
Έστω η αφαίρεση 45-19.
Στον αγγλοσαξωνικ...Γεία σας.<br />Έστω η αφαίρεση 45-19.<br />Στον αγγλοσαξωνικό τρόπο δανειζόμαστε μια δεκάδα από τις 4 την μετατρέπουμε σε μονάδες κι εχουμε 3 δεκάδες και δεκαπεντε μοναδες και αφαιρουμε τα ομοια 9 απο 15 και 1 δεκαδα απο τις 3.<br /><br />στον άλλο τρόπο σαν να "μαζευουμε" οσα πρεπει να βγαλουμε δηλαδη πάλι δανειζομαστε μια δεκαδα απο τις 4 για να κανουμε την αφαιρεση των μοναδων ομως el1https://www.blogger.com/profile/00674123874594210657noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-60115305680117968912012-09-16T15:53:26.535+03:002012-09-16T15:53:26.535+03:00όταν κάνουμε την αφαιρεση 45-19 εφοσον το 9 δεν αφ...όταν κάνουμε την αφαιρεση 45-19 εφοσον το 9 δεν αφαιρείται απο το 5 παιρνουμε μια δεκαδα απο τις 4 που εχουμε την κανουμε μοναδες και εχουμε τωρα 3 δεκαδες και 15 μοναδες και αφαιρουμε τα ομοια δηλαδη 9 απο 15 μοναδες και 1 απο 3 δεκαδες και προκύπτει το αποτελεσμα. εγω βεβαια ειχα διδαχθει τον αλλον τροπο. στον δευτερο τροπο σαν να "μαζευουμε" ολα αυτα που πρεπει να βγαλουμε δηλαδή el1https://www.blogger.com/profile/00674123874594210657noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-23761887141398684482012-08-16T19:32:22.517+03:002012-08-16T19:32:22.517+03:00Γεια σου, Μυρτώ.
Κι εγώ και η γυναίκα μου στην Πά...Γεια σου, Μυρτώ.<br /><br />Κι εγώ και η γυναίκα μου στην Πάτρα σπουδάσαμε. Πρέπει να τελείωσες το πρώτο έτος. Υποθέτω ότι η απάντησή μου δε σε ικανοποίησε. Μια παρατήρηση που έχω να κάνω είναι ότι δε δανειζόμαστε κάποια δεκάδα από τις δεκάδες του μειωτέου. Αυτό γίνεται στην αγγλοσαξονική αφαίρεση. Στην αφαίρεση 63-28 δεν παίρνουμε μια δεκάδα από τις 6. Δεν τις πειράζουμε καθόλου. Μένουν 6, δε Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-67398858506269801112012-08-16T15:51:17.364+03:002012-08-16T15:51:17.364+03:00Το ερώτημά μου είναι γιατί ενώ δανειζόμαστε από τι...Το ερώτημά μου είναι γιατί ενώ δανειζόμαστε από τις δεκάδες του μειωτέου επιστρέφουν τα δανεικά στις δεκάδες του αφαιρετέου.... Η Ελένη Μπέη κατάλαβε ακριβώς αυτό που εννοούσα. Απλά και στην σχολή η εκφώνηση ήταν αδιευκρίνιστη εντελώς... Ίσως τώρα να την διατύπωσα καλύτερα... Στο παιδαγωγικό Πατρών σπουδάζω...Μυρτώnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-64191055668630811162012-08-06T18:32:37.767+03:002012-08-06T18:32:37.767+03:00Η γυναίκα μου το έχει δοκιμάσει στη Β΄ και πιάνει....Η γυναίκα μου το έχει δοκιμάσει στη Β΄ και πιάνει. Δεν τρώει πολύ χρόνο. Κερδίζεις χρόνο για την ακρίβεια. Γι' αυτό το λόγο το σκέφτηκα. Δεν ξέρω βέβαια αν το έχεις δοκιμάσει κι εσύ. Αν το έχεις δοκιμάσει, πες μου τις εμπειρίες σου. Είναι σημαντικές.Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-88082883316376875872012-08-06T12:38:03.287+03:002012-08-06T12:38:03.287+03:00Σ' ευχαριστώ για την απάντηση στο σχόλιό μου, ...Σ' ευχαριστώ για την απάντηση στο σχόλιό μου, Οδυσσέα. <br /><br />Και βέβαια έτσι πρέπει να κάνουμε. <br /><br />Τελικά το συμπέρασμα είναι πως η αφαίρεση είναι μια πράξη που απαιτεί πολλή δουλειά προκειμένου να οδηγήσουμε τα παιδιά στην ουσιαστική κατάκτησή της. Το κακό είναι πως η συμπίεση της ύλης των μαθηματικών στην πρώτη και τη δευτέρα τάξη ελάχιστα περιθώρια αφήνει για κάτι τέτοιο. Ελένη Μπέηhttps://www.blogger.com/profile/16751226046818927584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-83454787305173688642012-08-06T11:54:06.432+03:002012-08-06T11:54:06.432+03:00Ελένη Μπέη,
τραγικό δεν είναι να μαθαίνονται παπα...Ελένη Μπέη,<br /><br />τραγικό δεν είναι να μαθαίνονται παπαγαλία ο αλγόριθμος της διαίρεσης και της αφαίρεσης, τραγικό είναι να κυριαρχεί αυτός ο τρόπος διδασκαλίας σε όλα τα μαθηματικά.<br /><br />Στο θέμα μας τώρα. Ας ξεχάσουμε για μια στιγμή τον αλγόριθμο που ξέρουμε όλοι μας. Έχουμε την αφαίρεση 63 - 28, την οποία θέλουμε να την κάνουμε κάθετα. Ας ξεκινήσουμε:<br /><br />Προφανώς δεν Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-48559624152720931672012-08-06T08:29:21.442+03:002012-08-06T08:29:21.442+03:00Η Μυρτώ θέτει, νομίζω, την άλλη διάσταση του ζητήμ...Η Μυρτώ θέτει, νομίζω, την άλλη διάσταση του ζητήματος. Ότι, δηλαδή, όλοι μας έχουμε μάθει να κάνουμε αφαίρεση (τον αλγόριθμο της αφαίρεσης, δηλαδή), αλλά κανείς μας δεν ξέρει <b>γιατί</b> κάνει αυτό που κάνει (εξαιρουμένων, βέβαια, των μαθηματικών).<br /><br />Προσωπικά η σχέση μου με τα μαθηματικά υπήρξε πολύ καλή ήδη από τα μαθητικά μου χρόνια, ωστόσο κι εγώ εξακολουθώ να μην μπορώ να απαντήσωΕλένη Μπέηhttps://www.blogger.com/profile/16751226046818927584noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-64685011451869415912012-08-05T23:12:34.171+03:002012-08-05T23:12:34.171+03:00Είμαι φοιτήτρια παιδαγωγικού τμήματος. Θέμα στα μα...Είμαι φοιτήτρια παιδαγωγικού τμήματος. Θέμα στα μαθηματικά α' εξαμήνου είχαμε το εξής: Γιατί ( π.χ στην αφαίρεση: 45-18), ενώ "δανειζόμαστε" μια δεκάδα από το 45 "επιστρέφουμε" στο 1. Ίσως να μην διατύπωσα πολύ καλά την εκφώνηση αλλά κάπως έτσι ήταν... Τι θα μπορούσαμε να απαντήσουμε?Μυρτώnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-597643728740361112012-02-10T01:04:38.282+02:002012-02-10T01:04:38.282+02:00Σου εύχομαι καλή επιτυχία!Σου εύχομαι καλή επιτυχία!Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-61615039497771009452012-02-09T12:40:18.183+02:002012-02-09T12:40:18.183+02:00Με βοήθησες πολύ ! είμαι φοιτητής στο ΠΤΔΕ στην Κρ...Με βοήθησες πολύ ! είμαι φοιτητής στο ΠΤΔΕ στην Κρήτη και δίνω μαθηματικά..! Αλλά δεν το 'χω και πολύ..! Πολύ κατανοητά αυτά που λες !Stathornoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-78238948106560929582010-11-03T10:17:25.652+02:002010-11-03T10:17:25.652+02:00Βασικά προσπαθώ να βρω κάποιον τρόπο να διδάξω τον...Βασικά προσπαθώ να βρω κάποιον τρόπο να διδάξω τον κλασικό αλγόριθμο της αφαίρεσης αποφεύγοντας την παπαγαλία και ακολουθώντας τις βασικές αρχές της Διδακτικής των Μαθηματικών. Δεν ξέρω όμως αν μπορεί να εφαρμοστεί στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά. Μπορείς να το δοκιμάσεις και να μου πεις.Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-9592936116963102472010-11-02T13:49:11.514+02:002010-11-02T13:49:11.514+02:00Πολύ καλή η προσέγγιση του θέματος...εγώ διδάσκω τ...Πολύ καλή η προσέγγιση του θέματος...εγώ διδάσκω τον αγγλοσαξονικό τρόπο, μου φαίνεται πιο απλός και κατανοητός για τα παιδιά. Αυτό που πρέπει όντως να καταλάβουμε ότι οι πράξεις που για μας είναι αυτονόητες, δεν είναι τόσο εύκολες για όλα τα παιδιάSofiahttps://www.blogger.com/profile/14378377614823456302noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-70768145114818054302010-03-15T23:05:27.357+02:002010-03-15T23:05:27.357+02:00Άλλη μία εξαιρετική ιδέα. Διακρίνω δύο διαστάσεις ...Άλλη μία εξαιρετική ιδέα. Διακρίνω δύο διαστάσεις που τις αγνοούμε, λόγω έλλειψης χρόνου, από τη διδασκαλία. Πρώτα από όλα το παιχνίδι/δραματοποίηση. Η βιωματική διδασκαλία είναι πάντοτε πιο αποτελεσματική. <br />Δεύτερο η φυσιολογική πορεία από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο. <br />Προσωπικά δε με ενοχλεί ο αγγλοσαξωνικός τρόπος αρκεί να τον δεις ως ισότιμο και το παιδί να επιλέξει το τρόπο που Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03197949353002379146noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-68952492666035871462010-03-14T23:21:56.878+02:002010-03-14T23:21:56.878+02:00Συμφωνώ μαζί σου, Νερένια, πως πιο κατανοητός είνα...Συμφωνώ μαζί σου, Νερένια, πως πιο κατανοητός είναι ο αγγλοσαξονικός τρόπος αλλά έχει και τα όριά του. Λόγου χάρη:<br /><br />105 - 59, 30.006 - 9.908 κ.α.<br /><br />Σ' αυτές τις περιπτώσεις τα πράγματα δυσκολεύουν. Απεναντίας η γυναίκα μου που δίδαξε την αφαίρεση με τον τρόπο που αναφέρω (βλέπε άμεση διδασκαλία) τα πιτσιρίκια ανταποκρίθηκαν πολύ καλά. Πήρε φυσικά κάποιον χρόνο. Εννοείται. Γιάννης Μιχαηλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/15567542450545984862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2040857884959669215.post-24888195832602378292010-03-14T22:23:33.769+02:002010-03-14T22:23:33.769+02:00Καλησπέρα, συνάδελφε!
Κάτι τέτοια είναι που με κά...Καλησπέρα, συνάδελφε!<br /><br />Κάτι τέτοια είναι που με κάνουν συνήθως να αποφεύγω τις μικρές τάξεις. :-)<br /><br />Πάντως από τις ελάχιστες φορές που δίδαξα για πρώτη φορά την κάθετη αφαίρεση με κρατούμενο ως πιο εύληπτο από τα παιδιά και πιο γρήγορο τρόπο βρήκα τον αγγλοσαξωνικό. Έχει το πλεονέκτημα να μη μιλάμε για δανεισμό και επιστροφή των "δανεικών" παρά για <b>"Ελένη Μπέηhttps://www.blogger.com/profile/16751226046818927584noreply@blogger.com