2 Φεβρουαρίου 2013

Πρότυπα-Πειραματικά

Είμαστε μικρή χώρα. Υπάρχουν πόλεις σε άλλα μέρη του κόσμου που οι κάτοικοί τους είναι όσοι όλοι εμείς. Δε μας παίρνει να χάνονται άνθρωποι. Η εκπαίδευση πρέπει να σώσει όσους περισσότερους μπορεί. Κι όμως, το υπουργείο το αγνοεί. Αντί να προσπαθήσει να βελτιώσει όλα τα σχολεία, ενισχύει λίγα, τα πειραματικά, όπου θα στέλνονται οι «καλοί» — λες και χωράνε όλοι οι καλοί στα πειραματικά... Εκεί οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται διαϕορετικά, θα διδάσκουν διαϕορετικά, θα αξιολογούν διαϕορετικά, θα αξιολογούνται διαϕορετικά. Κι αϕού είναι τόσο καλό το διαϕορετικά γιατί δεν το γενικεύουμε, γιατί δεν το εϕαρμόζουμε παντού; Αν το έχει ανάγκη η ελίτ των μαθητών, η πλέμπα δεν το έχει ανάγκη; Όχι! Οι άλλοι, η πλέμπα, δεν το δικαιούνται. Οι άλλοι θα συνεχίσουν με τους «κατώτερους» εκπαιδευτικούς, με τον κατώτερο τρόπο διδασκαλίας, με τον κατώτερο τρόπο αξιολόγησης. Και ποιος ξέρει... ίσως στο μέλλον αν κάποιος «κατώτερος» εκπαιδευτικός ξεχωρίσει, να τον παίρνουν απ' την πλέμπα, έτσι, για να μην κολλήσει...

Δεν υπάρχουν σχόλια: