10 Φεβρουαρίου 2013

Λίγοι η/υ σε μια τάξη. Τι κάνουμε;

Εδώ και καιρό παλεύω να στήσω ένα εργαστήριο η/υ στο σχολείο που είμαι ϕέτος. Είχα την ατυχία τα περισσότερα μηχανήματα να έχουν Windows 2000, που δεν κάνουν για τίποτα, κι όχι XP. Επέλεξα να χρησιμοποιήσω το Ubuntu, αλλά ακόμα παιδεύομαι. Τέλος πάντων, πιστεύω ότι σιγά σιγά μπαίνουν κάποια πράγματα στη θέση τους. Μάλλον η επόμενη ανάρτηση θα είναι αϕιερωμένη στις δυσκολίες που έχω συναντήσει μέχρι τώρα.

Το πρόβλημα είναι ότι οι υπολογιστές είναι πολύ λίγοι —2 για την ώρα και μάλλον 5 στην καλύτερη περίπτωση στο κοντινό μέλλον— σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών —22 πρωτάκια—. Τι να κάνω για να τους χρησιμοποιήσω;

Αποϕάσισα να κάνω υβριδικό μάθημα· κάποιοι μαθητές στους η/υ, κάποιοι να παρακολουθούν το κλασικό μάθημα. Για την ώρα το κλασικό μάθημα είναι επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, μιας και προσπαθώ να κατανοήσουν την πρόσθεση και την αϕαίρεση, ενώ στους η/υ παίζουν διάϕορα μαθηματικά παιχνίδια με προσθέσεις και αϕαιρέσεις. Ξεκινώ στέλνοντας τους καλύτερους στους η/υ, μετά τους μέτριους και στο τέλος τους αδύναμους. Με αυτόν τον τόπο πιστεύω ότι πετυχαίνω τα εξής:

Διώχνοντας τους καλούς επιβλέπω λιγότερα παιδιά και επικεντρώνομαι καλύτερα στους αδύναμους την ώρα του κλασικού μαθήματος. Μέχρι να ϕτάσει η σειρά των αδύναμων να πάνε στον η/υ έχουν εξασκηθεί αρκετή ώρα μαζί μου, και έχουν μπει στο πνεύμα του μαθήματος. Έτσι, μόλις επιστρέψουν, δε θα δυσκολευτούν να προσαρμοστούν στο παραδοσιακό μάθημα.

Στη Γλώσσα θα επιχειρήσω να γράϕουν κάποια παιδιά σε επεξεργαστή κειμένου προτάσεις την ώρα που η υπόλοιπη τάξη θα κάνει την ίδια δουλειά στο τετράδιο. Υπάρχουν και κάποιες ασκήσεις που σκέϕτομαι να κάνουν, αλλά δε λέω τίποτα ακόμα γιατί δεν ξέρω αν είναι εϕικτό. Το πρόβλημα με τη Γλώσσα είναι πως δεν έχω βρει ακόμα τρόπο να τη σπάσω σε δύο μέρη με την ίδια ευκολία που κάνω στα Μαθηματικά. Όταν το οργανώσω καλύτερα θα επανέλθω δριμύτερος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: