26 Ιουλίου 2013

Να φύγουμε από το περιεχόμενο και να πάμε στην έρευνα

Στο παρακάτω βίντεο μιλάει ο δεκαεξάχρονος για τον οποίο λίγο καιρό πριν οι εϕημερίδες έγραϕαν ότι εϕεύρε έναν νέο τρόπο διάγνωσης του καρκίνου του παγκρέατος, πολύ αποτελεσματικότερο από τον παλιό. Για μας τους εκπαιδευτικούς οι σημαντικότερες στιγμές της ομιλίας είναι όταν περιγράϕει πώς διεξήγαγε την έρευνά του. Άθελά του αναδεικνύει την ανάγκη να αλλάξει η εκπαιδευτική παράδοση. Να ϕύγει το βάρος από το περιεχόμενο και να μετατοπιστεί στην έρευνα. Κατά τη γνώμη μου το πετυχαίνει πολύ καλύτερα από τις αναλύσεις διαϕόρων θεωρητικών της εκπαίδευσης που κυκλοϕορούν στο διαδίκτυο. Για τον εκπαιδευτικό χώρο έχει έρθει η ώρα να κουβεντιάσουμε κάτι πολύ πιο σημαντικό: πώς θα τα καταϕέρουμε. Επειδή, ωστόσο, δεν έχει πειστεί η πλειοψηϕία της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αναγκαιότητα της αλλαγής, βίντεο σαν το παρακάτω μπορούν να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Το δεύτερο στοιχείο που αναδεικνύει ο πιτσιρικάς, κομμένο και ραμμένο για την Ελλάδα, είναι η ανάγκη καλλιέργειας του προϕορικού λόγου. Παρατηρήστε πόσο ωραία αναπτύσσει τις ιδέες του. Μπορεί η ρητορική να εϕευρέθηκε στην Ελλάδα, αλλά έπαψε να καλλιεργείται. Ο μικρός σε αναγκάζει να αναρωτιέσαι: γιατί;


Δεν υπάρχουν σχόλια: