Εκπαιδευτικοί όμιλοι και απλήρωτη εργασία


Ξαφνικά δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να οργανώνουν, προαιρετικά, εκπαιδευτικούς ομίλους ποικίλης θεματολογίας, αρκεί να μη λειτουργούν σαν φροντιστήρια. Κατά τη γνώμη μου, πρόκειται για ένα θετικό μέτρο. Αρκετοί εκπαιδευτικοί εδώ και χρόνια έχουν δημιουργήσει ανεπίσημα εκπαιδευτικούς ομίλους, γιατί να μην οργανωθεί καλύτερα αυτή η προσπάθεια;

Από κει και πέρα όμως ο τρόπος υλοποίησης πάσχει. Είναι αδιανόητο ο εκπαιδευτικός να κάνει όλη αυτή τη δουλειά αμισθί. Δεν κάνουμε κανένα λειτούργημα· κάνουμε ένα πολύ σημαντικό επάγγελμα και ο επαγγελματίας πρέπει να αμείβεται αντιστοίχως. H καλή αμοιβή εξασφαλίζει την αξιοπρέπειά του, η οποία τον ωθεί να γίνεται ολοένα και καλύτερος. Προτάσεις που τον προτρέπουν να δουλεύει χωρίς να αμείβεται ισοδυναμούν με προτάσεις που δεν τον σέβονται.

Το υπουργείο θεωρεί ότι το κενό της χρηματικής αμοιβής καλύπτεται μοιράζοντας μόρια. Έτσι όμως ελλοχεύει ο κίνδυνος να μετατραπεί η όλη προσπάθεια σε έναν εύκολο τρόπο εξασφάλισης μορίων, αδιαφορώντας πλήρως για την ποιότητα της δουλειάς που θα γίνεται στους ομίλους. 

Ένα ακόμα πρόβλημα που προκύπτει είναι το εξής: όταν ο όμιλος λειτουργεί εντός του διδακτικού ωραρίου σου, σε αναζωογονεί και σου δίνει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση για να συνεχίσεις την καθημερινή σου εργασία. Όταν όμως διδάσκεις αμισθί παραπάνω ώρες, ειδικά όταν όλο αυτό γίνεται για τα μόρια και όχι από μεράκι, κουράζεσαι, με αποτέλεσμα τελικά να πέφτει η απόδοσή σου στο σύνολο της εργασίας σου.

Ωστόσο, για μένα το πιο εξοργιστικό είναι άλλο. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, το κύριο έργο του εκπαιδευτικού πραγματοποιείται το πρωί στις τάξεις. Πότε θα δώσουμε σημασία σε αυτό;

Η πρότασή μου είναι απλή: καταργήστε τα μόρια και εντάξτε τους ομίλους στο ωράριο των εκπαιδευτικών αφήνοντας ακέραιο τον προαιρετικό χαρακτήρα τους. Αυτές οι δουλειές απαιτούν όρεξη για δημιουργία κι όχι όρεξη για κυνήγι θέσεων. Κάποτε το υπουργείο πρέπει να πάρει μέτρα για τους εκπαιδευτικούς της τάξης και όχι μόνο για τα στελέχη.

Σχόλια