Εδώ και κάτι μήνες διεξάγεται ένας διαγωνισμός ελληνόφωνων εκπαιδευτικών ιστότοπων. Δήλωσα κι εγώ τόσο την ιστοσελίδα του σχολείου μου όσο και το ιστολόγιό μου. Είμαι υποχρεωμένος να γράψω τώρα τις σκέψεις μου, πριν βγουν τα αποτελέσματα και πει κανείς ότι γκρινιάζω γιατί έχασα.
Το βασικό κριτήριο για να πεις ότι μια εκπαιδευτική ιστοσελίδα είναι καλή είναι το περιεχόμενό της· να περιέχει έγκυρες πληροϕορίες, καινοτομίες, πρωτοπόρα πράγματα. Με μια φράση, η ποιότητα του περιεχομένου πρέπει να καθορίζει τι είναι καλό και τι όχι. Τι μας ενδιαϕέρει αν είναι καλαίσθητη, ελαϕριά, γρήγορη; Εκπαιδευτικοί την έχουν ϕτιάξει όχι web designers. Τι μας νοιάζει αν έχει favicon (το άλϕα και το ωμέγα της εκπαιδευτικής καινοτομίας...), πότε ακριβώς δημιουργήθηκε ο ιστότοπος ή αν προσϕέρει δυνατότητα εκτύπωσης; Ακόμα και το δικαίωμα στην ανωνυμία καταπατείται. Παίρνεις πόντους αν ο δημιουργός δηλώνει τα στοιχεία του. Σοβαρά; Να το καθιερώσουμε και στις εκλογές τότε… το δικαίωμα να παραμένει κάποιος ανώνυμος και να έχει τη δυνατότητα να εκφράζει τη γνώμη του είναι βασικό δικαίωμα, συνυϕασμένο με τη δημοκρατία, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ιστολόγια.
Το πιο εκνευριστικό από όλα πάντως είναι πως το περιεχόμενο δεν κρίνεται πουθενά. Υποτίθεται ότι υπάρχει αντίστοιχη κατηγορία η οποία όμως μετρά αν υπάρχει υλικό δημιουργημένο από τους διαχειριστές, αν αναϕέρονται καλές πρακτικές (bullying, περιβαλλοντικά προγράμματα κ.ά.), αν υπάρχουν παραπομπές σε χρήσιμο υλικό. Το μόνο που λείπει είναι η λέξη ποιότητα. Γενικώς από ό,τι βλέπω…
Το βασικό κριτήριο για να πεις ότι μια εκπαιδευτική ιστοσελίδα είναι καλή είναι το περιεχόμενό της· να περιέχει έγκυρες πληροϕορίες, καινοτομίες, πρωτοπόρα πράγματα. Με μια φράση, η ποιότητα του περιεχομένου πρέπει να καθορίζει τι είναι καλό και τι όχι. Τι μας ενδιαϕέρει αν είναι καλαίσθητη, ελαϕριά, γρήγορη; Εκπαιδευτικοί την έχουν ϕτιάξει όχι web designers. Τι μας νοιάζει αν έχει favicon (το άλϕα και το ωμέγα της εκπαιδευτικής καινοτομίας...), πότε ακριβώς δημιουργήθηκε ο ιστότοπος ή αν προσϕέρει δυνατότητα εκτύπωσης; Ακόμα και το δικαίωμα στην ανωνυμία καταπατείται. Παίρνεις πόντους αν ο δημιουργός δηλώνει τα στοιχεία του. Σοβαρά; Να το καθιερώσουμε και στις εκλογές τότε… το δικαίωμα να παραμένει κάποιος ανώνυμος και να έχει τη δυνατότητα να εκφράζει τη γνώμη του είναι βασικό δικαίωμα, συνυϕασμένο με τη δημοκρατία, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ιστολόγια.
Το πιο εκνευριστικό από όλα πάντως είναι πως το περιεχόμενο δεν κρίνεται πουθενά. Υποτίθεται ότι υπάρχει αντίστοιχη κατηγορία η οποία όμως μετρά αν υπάρχει υλικό δημιουργημένο από τους διαχειριστές, αν αναϕέρονται καλές πρακτικές (bullying, περιβαλλοντικά προγράμματα κ.ά.), αν υπάρχουν παραπομπές σε χρήσιμο υλικό. Το μόνο που λείπει είναι η λέξη ποιότητα. Γενικώς από ό,τι βλέπω…
Σχόλια
Του χρόνου θα κάνω ένα blog βασισμένο σ' αυτά τα κριτήρια, με ελάχιστη εργασία και θα κερδίσω το πρώτο βραβείο. Χο!
(τι πειράζει αν δεν έχει καμία παιδαγωγική αξία;)
καλά με τις «μαθητικές» ταινίες, που τις ζηλεύει κι ο Αγγελόπουλος, ρίχνω πολύ γέλιο.
Και γιατί ελάχιστη εργασία; Να εμπλουτίσεις το περιεχόμενο, με θέματα όπως:
- Δίκαια πήρε το πρωτάθλημα ο Ολυμπιακός;
- Αστρολογία και Υγεία.
και άλλα πολλά...
αυτήν την απογοήτευση την ένιωσα κι εγώ. Δε με ενδιέφερε τόσο για το ιστολόγιό μου, αλλά για την ιστοσελίδα του σχολείου. Τουλάχιστον τα 'πα και εκτονώθηκα...