Εδώ θα βρείτε την εισήγηση μου στο 3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας. Παρακάτω παραθέτω την περίληψη της εισήγησης.
Βασική πεποίθηση των εισηγητών είναι πως τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα βελτιώνονται όταν το σχολείο λειτουργεί ως κοινότητα πρακτικής. Στην προσπάθειά τους να πετύχουν τον συγκεκριμένο στόχο συνεργάστηκαν στενά μεταξύ τους για την υλοποίηση του παρόντος διδακτικού σεναρίου.Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο αφορά την Τοπική Ιστορία, και ειδικότερα την Ιστορία της Αρχιτεκτονικής της γειτονιάς των μαθητών, μιας συνοικίας της πόλης των Πατρών. Οι μαθητές λειτούργησαν ως μικροί ιστορικοί ερευνητές. Ακολούθησαν όλα τα στάδια της ιστορικής έρευνας (ιστορικό ερώτημα, επιλογή πηγών, συγκέντρωση σημειώσεων, οργάνωση σημειώσεων, συγγραφή κειμένου που απαντά στο ιστορικό ερώτημα). Οι νέες τεχνολογίες, και όχι μόνο οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, είχαν ενταχθεί ομαλά στην όλη διαδικασία. Χρησιμοποιήθηκε μια μεγάλη ποικιλία ψηφιακών εργαλείων και λογισμικών: ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, λογισμικό επεξεργασίας κειμένου, λογισμικό δημιουργίας εννοιολογικών χαρτών, λογισμικό δημιουργίας ηλεκτρονικού βιβλίου.Βασικός στόχος των εισηγητών ήταν να διδάξουν εκτός από το περιεχόμενο και στρατηγικές. Το σενάριο επέτρεψε να διδαχτούν πολλές, μα είναι κοινή πεποίθηση ότι χρειάζονται κι άλλα παρόμοια σενάρια για να εμπεδωθούν. Ωστόσο, κεντρικό σημείο της εισήγησης είναι ότι είναι δυνατόν να επιτευχθεί στενή συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς στο ελληνικό σχολείο.
Σχόλια