Εκπαιδεύω με αλάτι και πιπέρι - Πρακτική ανάκλησης


Στο τρίτο podcast με τον Γιώργο Παναγιωτακόπουλο σχολιάζουμε μία πολύ απλή διδακτική τεχνική, την πρακτική ανάκλησης (retrieval practice στα αγγλικά). Επιπλέον, παραθέτουμε μερικές βιβλιογραφικές αναφορές. Έτσι, θεμελιώνουμε εμπειρικά όσα αναφέρουμε και ταυτόχρονα δίνουμε πηγές εμβάθυνσης στη συγκεκριμένη τεχνική για όποιον επιθυμεί να μελετήσει περισσότερο. Για να ακούσετε όλο το podcast πατήστε πάνω στον τίτλο: «Επεισόδιο 3: Πρακτική ανάκλησης».

Βιβλιογραφία

    Agarwal, P. K. (2019). Retrieval practice & bloom’s taxonomy: Do students need fact knowledge before higher order learning? Journal of Educational Psychology, 111(2), 189–209. https://doi.org/10.1037/edu0000282

    Ambrose, S. A., Bridges, M. W., DiPietro, M., Lovett, M. C., & Norman, M. K. (2010). How Learning Works: Seven Research-Based Principles for Smart Teaching. In How Learning Works (1st ed., Issue l). John Wiley & Sons. https://doi.org/10.14434/josotl.v14i1.4219

    Brod, G. (2020). Generative learning: Which strategies for what age?. Educational Psychology Review, 1-24.

    Brown, P. C., Roediger, H. L., & McDaniel, M. A. (2014). Make it stick : the science of succesful learning (1st ed.). Harvard University Press.

    Jacoby, L. L., Wahlheim, C. N., & Coane, J. H. (2010). Test-enhanced learning of natural concepts: effects on recognition memory, classification, and metacognition. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 36(6), 1441.

    Roediger, H. L., Agarwal, P. K., Kang, S. H. K., & Marsh, E. J. (2009). Benefits of testing memory: Best practices and boundary conditions. Current Issues in Applied Memory Research, 13–49. https://doi.org/10.4324/9780203869611

    Roediger, H. L., & Butler, A. C. (2011). The critical role of retrieval practice in long-term retention. Trends in Cognitive Sciences, 15(1), 20–27. https://doi.org/10.1016/j.tics.2010.09.003

    Yang, C., Luo, L., Vadillo, M. A., Yu, R., & Shanks, D. R. (2021). Testing (quizzing) boosts classroom learning: A systematic and meta-analytic review. Psychological Bulletin, 147(4), 399.

    Yang, C., & Shanks, D. R. (2018). The forward testing effect: Interim testing enhances inductive learning. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 44(3), 485.


Σχόλια