Κοινωνικό Δίκτυο για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών

Μόλις μπαίνεις στο blog μου, φίλε αναγνώστη, πάνω δεξιά αντικρίζεις ένα λευκό ορθογώνιο πλαίσιο με την επιγραφή: «Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες». «Τι είναι πάλι αυτό;» αναρωτιέσαι.

Μη διστάζεις, μπες. Αν είσαι ΠΕ04, φτιάχτηκε ειδικά για σένα από τον Βαγγέλη Κολτσάκη και τον Γιώργο Παναγιωτακόπουλο (τα ονόματα αναγράφονται με αλφαβητική σειρά). Φυσικοί και οι δύο που αγαπούν τις Φ.Ε. και τη διδασκαλία τους. Έστησαν, λοιπόν, ένα κοινωνικό δίκτυο με έναν απλό σκοπό στο νου τους. Να επικοινωνήσεις με συναδέλφους εκτός του σχολείου σου, να παρουσιάσεις τις ιδέες σου, να κρίνεις τις ιδέες των άλλων, να βρεις και να μοιράσεις υλικό, να κάνεις, τελικά, καλύτερα τη δουλειά σου μέσα από τη διαδικτυακή επικοινωνία.

Αν είσαι δάσκαλος, σαν κι εμένα, στο συνιστώ ανεπιφύλακτα. Επιτέλους, βρέθηκε ένας χώρος που μπορούμε να στέλνουμε τις απορίες των μαθητών μας και τις δικές μας και να μας τις απαντούν. Βρέθηκε ένας χώρος για να συζητάμε για τις Φ.Ε., τη Γεωγραφία, τα προγράμματα περιβάλλοντος και αγωγής υγείας, τη Διαθεματικότητα και τις Φ.Ε., τα προβλήματα που συναντάμε στο Δημοτικό κατά τη διδασκαλία των Φ.Ε. Ακόμα πιο σημαντικό είναι πως βρέθηκε, επιτέλους, ένας χώρος όπου πρωτοβάθμιοι και δευτεροβάθμιοι μπορούν να σπάσουν τα στεγανά και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Απ’ αυτήν την επικοινωνία μόνο θετικά μπορούν να προκύψουν.

Αν είσαι της ειδικής αγωγής, σε ψάχνουμε όλοι μας. Μπορείς να κρίνεις τη δουλειά μας από μια άλλη οπτική γωνία, που εμείς συχνά παραβλέπουμε, αλλά την έχουμε ανάγκη.

Αν, τέλος, είσαι κάποιος άλλος, μπες και εξερεύνησε. Χρειαζόμαστε κι άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες και για άλλα μαθήματα. Ποιος ξέρει; Μπορεί την επόμενη πρωτοβουλία να την αναλάβεις εσύ!

Σχόλια

Ο χρήστης Βαγγέλης Κολτσάκης είπε…
Το Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες, μπορεί να δημιουργήθηκε από 2 εκπαιδευτικούς, πλέον όμως μετρά 470 μέλη, τα οποία είναι ΙΣΟΤΙΜΑ.

Και όσοι/ες περισσότεροι/ες συμμετέχουν ενεργά σε αυτό, τόσο περισσότερο αυξάνεται η αξία του...
Ο χρήστης Vasilis Simeonidis είπε…
Βλέπω ότι γίνεστε όλο και περισσότεροι από τους 7-8 που βρήκα στην αρχή

Γεια σου Οδυσσέα, γεια σου Βαγγέλη
και γεια και σε άλλους γνωστούς που πήρε το μάτι μου.

Επιτρέψτε μου μια αντιστροφή: διδάσκοντας φυσικές επιστήμες - όπως και θεωρητικές - κατά βάση περισσότερο διαμορφώνουμε υποκείμενα και κατά δεύτερο λόγο διδάσκουμε αντικείμενα.
Ο χρήστης Βαγγέλης Κολτσάκης είπε…
Βασίλη
σε προσκαλώ να γίνεις (χρήσιμο) μέλος στο ΔΦΕ...
Ο χρήστης Vasilis Simeonidis είπε…
Φχαριστώ Βαγγέλη

δεν είναι τόσο ότι ανήκω σε άλλο κλάδο, αλλά πνίγομαι φέτος με διάφορα.

Όμως, αν σκεφτείς ότι π΄ροσφατα ξανα-διάβασα τη "δομή των επιστημονικών επαναστάσεων" του Κουν, τότε λίγο θέλω να αρχίσω την κουβέντα "για τον Πρίστλεϋ που ανακάλυψε το οξυγόνο και το Λαβουαζιέ που το επινόησε!"

Το λογοπαίγνιο είναι του Κουν και νομίζω θέτει το ζήτημα της γλώσσας διδασκαλίας.
Τα είπαμε και λίγο εδώ http://didaskw.blogspot.com/2009/10/blog-post_03.html...(ως http://o-mikron.blogspot.com)

Προχθές παρακολούθησα στο 4ο ΓεΛ Δράμας διδασκαλία Φυσικής με το Modellus από τους συναδέλφους Πλατάκη και Παζούλη. Ήταν μέρα εκδρομής και 30 μαθητές προτίμησαν να παρακολουθήσουν Φυσική...
Και η Φυσική έγινε εύκολη - παραστατική και χωρίς ορολογία.

Δυστυχώς για τους φιλολόγους το "έτοιμο" υλικό είναι πολύ λιγότερο.
Ο χρήστης Βαγγέλης Κολτσάκης είπε…
Βασίλη
υπάρχουν πλέον ωραία "εργαλεία", αλλά η αλλαγή του "παραδείγματος" στα περί της εκπαίδευσης αργεί...
Ο χρήστης ομικρον είπε…
Συμφωνούμε απόλυτα Βαγγέλη. Άσχετα αν είναι τόσο πολλές πλέον οι αντενδείξεις - ανωμαλίες που αγγίζουν την ουσία της εκπαιδευτικής πολιτικής και μας αναγκάζουν να την ξαναδούμε συνολικά.