Η Α΄ Δημοτικού και το Διάστημα

Ώρες ώρες η Α΄ Δημοτικού είναι βαρετή. Πόσες φορές να πεις: «Π, α; Πα!»... και σε αντίθεση με αυτά που λένε οι σύμβουλοι οι ώρες δε φτάνουν. Πρέπει να διδάξεις παραπάνω ώρες και γλώσσα και μαθηματικά. Δηλαδή δε φτάνει που κάνεις βαρετά πράγματα, πρέπει να τα κάνεις και παραπάνω ώρα! Τέλος πάντων, έχει και τα καλά της η τάξη· μα πώς να το κάνουμε; Θες να κάνεις και κάτι διαφορετικό, κάτι που θα έκανες με μεγαλύτερα παιδιά. Έτσι, για σένα αποκλειστικά, για να πάρεις δυνάμεις για τη συνέχεια.

Από παιδί, σαν όλα τα παιδιά, μου άρεσε πολύ το διάστημα. Δεν μπορώ να πω ότι το έχω διδάξει συστηματικά ποτέ μου. Ουσιαστικά είναι και εκτός ύλης. Οπότε κι εγώ αποφάσισα να διδάξω στα πρωτάκια το ηλιακό σύστημα κι ό,τι βγει. Στη χειρότερη περίπτωση θα το φχαριστιόμουν!

Ενθουσιάστηκα! Θα έκανα επιτέλους κάτι διαφορετικό. Το πρόβλημα βέβαια που είχα να αντιμετωπίσω ήταν η ηλικία των μαθητών μου. Εντάξει, λες στην αρχή: «Δε βαριέσαι! Ας μην καταλάβουν τίποτα!». Όταν όμως ηρεμείς δεν ενθουσιάζεσαι με αυτήν την προοπτική. Το πρώτο εμπόδιο που έπρεπε να λύσω ήταν να καταλάβουν ότι η Γη είναι μια μπάλα και εμείς είμαστε πάνω σε αυτή. Δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Άντε να πείσεις ένα πρωτάκι ότι δε θα κατέβει το αίμα στο κεφάλι ενός Αυστραλού!

Τι να έκανα; Κάποια στιγμή σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω το Google Earth. Πώς; Μπήκα στο Street View και είδαν οι μαθητές το σχολείο. Στη συνέχεια πετάξαμε μέχρι το σπίτι μου. Μετά πετάξαμε πολύ ψηλά, πάνω από τα σύννεφα και είδαμε από μακριά όλη τη Γη. Τους ρώτησα τότε αν θέλουμε να πάμε στο κάτω μέρος της Γης, στην Αυστραλία. Συμφώνησαν όλα τα παιδιά. Τους ρώτησα αν πιστεύουν ότι εκεί οι άνθρωποι θα έχουν τα κεφάλια τους προς τα κάτω. Μου είπαν πως έτσι θα είναι, αν είναι πάνω στη Γη και όχι μέσα στη Γη. Πετάξαμε λοιπόν σιγά σιγά για να δουν ότι είμαστε πάνω στη Γη και όχι μέσα και προσγειωθήκαμε σε έναν δρόμο. Προς μεγάλη έκπληξη των παιδιών όλα ήταν φυσιολογικά: τα δέντρα, τα σπίτια, τα αυτοκίνητα, οι άνθρωποι όλα ήταν κανονικά όπως κι εδώ στην Ελλάδα. Τίποτα δεν ήταν ανάποδα. Κρίμα γιατί θα είχε πλάκα. Πιο πολύ όμως πλάκα είχαν οι φάτσες των μικρών μπροστά στο αναπάντεχο. Όλα κανονικά, τίποτα ανάποδο!

Δεν ήταν τίποτα το σπουδαίο. Σίγουρα το έχουν κάνει κι άλλοι πριν από μένα. Μπορεί όμως να το διαβάσει κάποιος και να το δοκιμάσει κι αυτός. Είναι ένα καλό κόλπο, αρκεί να έχεις έναν υπολογιστή. Ακόμα καλύτερα αν έχεις κι έναν βιντεοπροβολέα. Το μάθημα γενικά ενθουσίασε τα παιδιά. Λογικό, αφού ήταν σε χαλαρούς ρυθμούς και αφορούσε το διάστημα. Συνεχίστηκε και με το υπόλοιπο ηλιακό σύστημα. Κάποιες φορές είπα όσα χρειάζονταν, άλλες υπερέβαλα. Πάντα όμως τους μετέδιδα τον ενθουσιασμό. Αυτό το έκανα σωστά.

Σχόλια