Διαβάζοντας ένα σχόλιο για την ερευνητική εργασία στην Α΄ Λυκείου, έμεινα άναυδος. Λάθη, προβλήματα αναμενόμενα για τέτοιας μορϕής διδακτικές παρεμβάσεις εκπλήσσουν: oι αντιγραϕές-επικολλήσεις (από τη Wikipedia συνήθως) στις οποίες προβαίνουν οι μαθητές κατά τη δημιουργία των εργασιών τους· οι ρηχές, επιϕανειακές αναλύσεις των προβλημάτων με τα οποία καταπιάνονται· τα γλωσσικά προβλήματα που κατακλύζουν τα γραπτά τους είναι μερικά από τα θέματα που αναδύονται από τη συγκεκριμένη διδακτική μέθοδο. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί ϕταίει το Υπουργείο για όλα αυτά. Δική μας δουλειά είναι να αποτρέψουμε τις αντιγραϕές, τις επιϕανειακές αναλύσεις, τα γλωσσικά προβλήματα. Οι εισηγήσεις επί χάρτου ϕταίνε; Ο παιδαγωγικός βερμπαλισμός και η γκρίνια για το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα; Μα αν ήταν τόσο καλό, δεν θα υπήρχαν και προβλήματα. Οι ανύπαρκτες υποδομές; Γιατί αν υπήρχαν, οι μαθητές αμέσως θα προέβαιναν σε βαθιές αναλύσεις;
Η ουσιαστική αναμόρϕωση του εκπαιδευτικού συστήματος δεν ξεκινάει από το Υπουργείο αλλά από μας· να σταματήσουμε να γκρινιάζουμε και να κάτσουμε να διαβάσουμε για να βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε τους μαθητές μας. Τα προβλήματα που βγήκαν στην επιϕάνεια αποτελούν στόχους που οϕείλουμε να πετύχουμε. Μπορούμε να καταμαρτυρήσουμε πολλά στο Υπουργείο· όχι όμως και τις δικές μας ευθύνες.
Η ουσιαστική αναμόρϕωση του εκπαιδευτικού συστήματος δεν ξεκινάει από το Υπουργείο αλλά από μας· να σταματήσουμε να γκρινιάζουμε και να κάτσουμε να διαβάσουμε για να βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε τους μαθητές μας. Τα προβλήματα που βγήκαν στην επιϕάνεια αποτελούν στόχους που οϕείλουμε να πετύχουμε. Μπορούμε να καταμαρτυρήσουμε πολλά στο Υπουργείο· όχι όμως και τις δικές μας ευθύνες.
Σχόλια