Άλγεβρα: η γλώσσα των Μαθηματικών, ο εφιάλτης των μαθητών. Ταλαιπωρεί αφάνταστα τους συναδέλφους της Δευτεροβάθμιας σε ολόκληρο τον κόσμο. Αναγκαστικά η Διδακτική των Μαθηματικών πρότεινε να ξεκινήσει η διδασκαλία της από το Δημοτικό. Τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, που για την ώρα εφαρμόζονται πιλοτικά, την τοποθετούν στην Α´. Πώς μπορούμε να την ενσωματώσουμε στο ήδη βεβαρημένο χρονικά πρόγραμμά μας;
Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να αλλάξουμε τις εξισώσεις που δίνουμε στους μαθητές μας. Τι εννοώ; Συνήθως τα πρωτάκια καλούνται να λύσουν:
κ.τ.λ. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές πιστεύουν ότι το σύμβολο της ισότητας ισοδυναμεί με ένα βελάκι και όχι με μία ζυγαριά ισορροπίας. Πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα αν αλλάζαμε κάποιες φορές τη φορά:
Έτσι, κατανοεί ο μαθητής την πραγματική σημασία του συμβόλου της ισότητας και αποφεύγονται λάθη του τύπου:
Αν θέλουμε να το προχωρήσουμε παρά πέρα μπορούμε να τους δώσουμε εξισώσεις όπως:
εμπλέκοντας ακόμα και το σύμβολο της ανισότητας. Γενικά οι ασκήσεις που προκύπτουν είναι πολλές. Το καλύτερο είναι ότι δεν προσθέτουμε παραπάνω ώρες στην τάξη μας. Μπορούν να ενσωματωθούν πολύ εύκολα τροποποιώντας λίγο τη διδασκαλία μας. Τα αποτελέσματα όμως είναι πολύ σημαντικά. ΥΓ Ελπίζω να μη σχολιάσει κανείς ότι διαφημίζω ή υποστηρίζω τα νέα αναλυτικά προγράμματα.
Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να αλλάξουμε τις εξισώσεις που δίνουμε στους μαθητές μας. Τι εννοώ; Συνήθως τα πρωτάκια καλούνται να λύσουν:
- 2 + 3 = …
- 6 - … = 2
- 2 + 7 + 5 = …
κ.τ.λ. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές πιστεύουν ότι το σύμβολο της ισότητας ισοδυναμεί με ένα βελάκι και όχι με μία ζυγαριά ισορροπίας. Πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα αν αλλάζαμε κάποιες φορές τη φορά:
- … = 2 + 3
- 2 = 6 - …
- … = 2 + 7 + 5
Έτσι, κατανοεί ο μαθητής την πραγματική σημασία του συμβόλου της ισότητας και αποφεύγονται λάθη του τύπου:
3 + 4 = 7 + 3 = 10 - 5 = 5
Αν θέλουμε να το προχωρήσουμε παρά πέρα μπορούμε να τους δώσουμε εξισώσεις όπως:
- 4 + … = 2 + 9
- 12 - 5 = … + 3
- 3 + … > 2 + 2
εμπλέκοντας ακόμα και το σύμβολο της ανισότητας. Γενικά οι ασκήσεις που προκύπτουν είναι πολλές. Το καλύτερο είναι ότι δεν προσθέτουμε παραπάνω ώρες στην τάξη μας. Μπορούν να ενσωματωθούν πολύ εύκολα τροποποιώντας λίγο τη διδασκαλία μας. Τα αποτελέσματα όμως είναι πολύ σημαντικά. ΥΓ Ελπίζω να μη σχολιάσει κανείς ότι διαφημίζω ή υποστηρίζω τα νέα αναλυτικά προγράμματα.
Σχόλια