Για αρκετούς το καλό σχολείο ταυτίζεται με την παρουσία μεγάλου αριθμού καλών μαθητών. Όσους περισσότερους αριστούχους έχει τόσο καλύτερο θεωρείται.
Για μένα το καλό σχολείο δεν ορίζεται από τον αριθμό των καλών μαθητών, αλλά από τον αριθμό των καλών εκπαιδευτικών. Και προϕανώς στο καλό σχολείο, εκεί δηλαδή που υπάρχουν πολλοί καλοί εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να συγκεντρώνονται οι δυσκολότερες περιπτώσεις· οι παιδαγωγικές προκλήσεις. Αλλιώς τι νόημα έχει να χαρακτηρίζεται: «Καλό σχολείο»; Ποιους να συγκεντρώνει; Αυτούς που δεν κουράζουν κανέναν;
Πείτε με αιθεροβάμονα, πείτε με όπως θέλετε. Ξέρω ότι η ποιότητα του δασκάλου πολλές ϕορές δε ϕέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Δεν μπορείς να ϕυτέψεις καρυδιές στη Σαχάρα (για την ώρα τουλάχιστον). Ξέρω όμως ότι όσες ϕορές έριξα τις ευθύνες στους μαθητές μου κανείς δεν έμαθε τίποτα. Όσες ϕορές τις έριξα σε μένα κάποιοι έμαθαν· άλλοι περισσότερα, άλλοι λιγότερα. Και αυτό μου δίνει την ώθηση να συνεχίσω.
Για μένα το καλό σχολείο δεν ορίζεται από τον αριθμό των καλών μαθητών, αλλά από τον αριθμό των καλών εκπαιδευτικών. Και προϕανώς στο καλό σχολείο, εκεί δηλαδή που υπάρχουν πολλοί καλοί εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να συγκεντρώνονται οι δυσκολότερες περιπτώσεις· οι παιδαγωγικές προκλήσεις. Αλλιώς τι νόημα έχει να χαρακτηρίζεται: «Καλό σχολείο»; Ποιους να συγκεντρώνει; Αυτούς που δεν κουράζουν κανέναν;
Πείτε με αιθεροβάμονα, πείτε με όπως θέλετε. Ξέρω ότι η ποιότητα του δασκάλου πολλές ϕορές δε ϕέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Δεν μπορείς να ϕυτέψεις καρυδιές στη Σαχάρα (για την ώρα τουλάχιστον). Ξέρω όμως ότι όσες ϕορές έριξα τις ευθύνες στους μαθητές μου κανείς δεν έμαθε τίποτα. Όσες ϕορές τις έριξα σε μένα κάποιοι έμαθαν· άλλοι περισσότερα, άλλοι λιγότερα. Και αυτό μου δίνει την ώθηση να συνεχίσω.
Σχόλια