Ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος των πρότυπων-πειραματικών σχολείων;

Ο Απόστολος Καρύδας, σχολικός σύμβουλος της Πρωτοβάθμιας, αναλύει εδώ ποιος πρέπει να είναι, κατά τη γνώμη του, ο ρόλος των πρότυπων-πειραματικών σχολείων. Δε θα μπορούσε να με βρει περισσότερο σύμφωνο. Ελπίζω να βρείτε τη διάθεση να διαβάσετε το συγκεκριμένο άρθρο. Αν και είναι 9 σελίδες, διαβάζεται εύκολα.

Επειδή όμως γνωρίζω ότι για τους περισσότερους η ανάγνωση στον υπολογιστή είναι κουραστική, θα γράψω σύντομα την κεντρική ιδέα του συγγραφέα. Θεωρεί ότι τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία έχουν νόημα μόνο αν λειτουργήσουν σαν σχολεία που προσπαθούν να βοηθήσουν όλους τους μαθητές βελτιώνοντας την παιδαγωγική πρακτική, ώστε με τη σειρά τους να λειτουργήσουν ως πρότυπα για τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας. Για να συμβεί φυσικά αυτό θα πρέπει οι μαθητές να επιλέγονται με κλήρωση και όχι με εξετάσεις. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών, οπότε όποια συμπεράσματα εξαχθούν θα μπορούν να διαχυθούν. Προφανώς, με τη σημερινή μαθητική σύνθεση δεν μπορούν να προκύψουν ουσιαστικά οφέλη, αφού ό,τι δουλεύει στους άριστους μαθητές πιθανότατα δε θα δουλεύει στους υπόλοιπους.

Είναι μια πρόταση πολύ καλύτερη από την τωρινή κατάσταση. Αν μη τι άλλο ενδιαφέρεται για όλα τα Ελληνόπουλα και όχι για μερικά που θα μπουν μετά από εξετάσεις αμφιβόλου εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Βέβαια, για μένα, κι αυτή η πρόταση έχει τις ελλείψεις της. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε κάποτε ότι οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί οφείλουν να αναλαμβάνουν τα δυσκολότερα τμήματα. Αυτά τους έχουν ανάγκη.

Σχόλια