Δημοσιεύτηκε η έρευνα του ΙΕΠ για την αποτίμηση της εφαρμογής των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Από την έρευνα φαίνεται ότι υπήρξε ευρεία αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, από όσο θυμάμαι, η μέτρηση αυτή έγινε με τον εξής τρόπο: το κάθε σχολείο συμπλήρωσε και έστειλε ένα ερωτηματολόγιο. Αυτή η μέτρηση είναι λάθος διότι δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να ομαδοποιήσεις τις μεμονωμένες πεποιθήσεις του κάθε εκπαιδευτικού που εφάρμοσε για πρώτη φορά τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Αν το ΙΕΠ ήθελε να μετρήσει σωστά, θα έπρεπε τουλάχιστον να κάνει τα εξής:
α) να ρωτήσει μεμονωμένα εκπαιδευτικούς,
β) να εξασφαλίσει την ανωνυμία των εκπαιδευτικών για να πάρει όσο το δυνατόν πιο ειλικρινείς απαντήσεις,
γ) να εξασφαλίσει ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί όντως εφάρμοσαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων όπως ήθελε το υπουργείο και δεν έκαναν ό,τι ήθελαν αυτοί.
Ειδικά η τελευταία διάσταση είναι η πιο σημαντική αν θέλουμε να ξέρουμε τι πραγματικά συνέβη κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Σχόλια