Εκπαιδεύω με αλάτι και πιπέρι - Η διαμορφωτική αξιολόγηση


Μαζί με τον Γιώργο Παναγιωτακόπουλο μιλάμε για τη διαμορφωτική αξιολόγηση στο δεύτερο επεισόδιο του podcast «Εκπαιδεύω με αλάτι και πιπέρι».
 

Σχόλια

Ο χρήστης EduAssessmentLiteracy είπε…
Καλησπέρα Γιάννη και Γιώργο ή Γιώργο και Γιάννη. Άκουσα με πολύ ενδιαφέρον τη συνομιλία σας και έχω τις παρακάτω επισημάνσεις:
1. Μπράβο για την πρωτοβουλία που ήταν πλούσια σε παραδείγματα από τη ζωή στην τάξη, αν και κάπώς απλοϊκά σε κάποια σημεία . Π.χ. Ναι, δεν είναι καθόλου αποτελεσματικό να λέμε στο παιδί «Δεν διάβασες αρκετά». Όμως, Όχι, δεν είναι καθόλου αποτελεσματικό να ρωτάς τους μαθητές «Ποιος δεν κατάλαβε;» Επίσης, δεν κατάλαβα, στο παιδί που δεν ήξερε προπαίδεια, μόλις την έμαθε μπόρεσε να μπει προγραμματιστής; Είμαι σίγουρη ότι δεν εννοούσε αυτό ο ομιλητής, αλλά έτσι ακούστηκε, ίσως επειδή δεν έδωσε κάποιες επιπλέον πληροφορίες για την πρόοδο του εν λόγω μαθητή.
2. Πολύ εκτενής συζήτηση όπου ο αμύητος χάνεται. Θα ήταν καλύτερο, 15΄podcast για τα χαρακτηριστικά, τους όρους και τα είδη της Α. 15΄podcast για το τι είναι η ΔΑ. 15΄podcast για την ανατροφοδότηση. Παράλληλα, η παντελής ΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑ στη διεθνή ορολογία άφησε το αντικείμενο της Α χωρίς πλαίσιο.
3. Γιατί δεν χρησιμοποιήθηκε η σύγχρονη εκδοχή της ΔΑ που είναι η Αξιολόγηση για τη Μάθηση, αφού μιλούσατε συνέχεια για τη μάθηση; Η Περιγραφική Αξιολόγηση ;
4. Διαφωνώ με την άνευ όρων υποστήριξη του Μ. Οφείλεις να τον ενημερώνεις και να του εξηγείς πού βρίσκεται σε σχέση με τον στόχο, ενώ παράλληλα να τον βοηθάς να κάνει και ο ίδιος τέτοιες εκτιμήσεις, ιδιαίτερα από τις ανώτερες τάξεις δημοτικού.
5. Αναφερθήκατε στα τεστ πολλαπλής επιλογής σε αντιπαραβολή με τις απαντήσεις ανάπτυξης, χωρίς να εξηγείτε σε ποια κατηγορία εντάσσονται τα μεν και τα δε και με ποια κριτήρια επιλέγονται τέτοια τεστ. Θεωρώ ότι δεν ήταν η στιγμή να δώσετε τέτοια παραδείγματα, χωρίς να δίνετε στον ακροατή τα εργαλεία να κρίνει. Δώσατε την εντύπωση ότι
η επιλογή του είδους του τέστ ήταν μόνο θέμα του γνωστικού αντικειμένου.
6. Δεν θα χαρακτήριζα ποτέ την Εγκυρότητα και την Αξιοπιστία ως «πληγές», έστω και εντός εισαγωγικών.
7. Τέλος, Θεωρώ ότι η ΔΑ έχει έγνοια την πρόοδο και τη μάθηση και όχι το αν θα κουραστεί ο εκπαιδευτικός. ΄Μόνο και μόνο η συστηματική παρατήρηση και η παιδαγωγική τεκμηρίωση των Μ (που δυστυχώς εφαρμόζεται μερικώς και μόνο στην Προσχολική) έχει πολύ κόπο.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Καλή συνέχεια στο πολύτιμο έργο σας.
Ο χρήστης Γιάννης Μιχαηλίδης είπε…
Ευχαριστούμε για το σχόλιο γιατί δυστυχώς σπανίζουν...

1. Το «Ποιος δεν κατάλαβε;» δουλεύει σε κάθε διδακτική ώρα. Δεν είναι τέλειο αλλά βοηθάει. Αν δε δουλεύει σημαίνει ότι δεν έχεις δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα στην τάξη.

4. Δε νομίζω να μίλησε κανείς για άνευ όρων υποστήριξη του μαθητή. Τι σημαίνει άλλωστε αυτό;

6. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τον χαρακτηρισμό. Πετυχημένος είναι από όσο θυμάμαι.

7. Η κούραση είναι ο βασικός λόγος αποτυχίας των μεταρρυθμίσεων και γενικότερα της αλλαγής συμπεριφοράς στον άνθρωπο. Όσο πιο κουραστική είναι η αλλαγή τόσο πιο δύσκολα υιοθετείται.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα σχόλια: ταιριάζουν σε επιστημονικό άρθρο και όχι σε πόντκαστ. Προφανώς, θα μπορούσε να γίνει και έτσι, ας το κάνει κάποιος άλλος, αλλά με αυτόν τον τρόπο θα φορτωνόταν με πολύ θεωρία. Δεν αρέσει στους εκπαιδευτικούς η πολλή θεωρία και έχουν δίκιο. Αν θέλαμε να μιλήσουμε έτσι θα γράφαμε κάποιο άρθρο και δε θα κάναμε πόντκαστ. Τα πόντκαστ είναι πιο απλά. Τουλάχιστον από τη δική μου πλευρά ο στόχος να μη μιλάω ακαδημαϊκά, αλλά σαν συνάδελφος σε κάποια ανάπαυλα. Είναι αποτελεσματικότερο.