5ο Υποστήριξη

Σε αυτό το βήμα οι μαθητές ξεκινούν να γράφουν περίληψη με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού. Την πρώτη φορά μπορεί να γραφτεί η περίληψη στον πίνακα από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές μαζί. Την επόμενη οι μαθητές να χωριστούν σε ομάδες και κάθε ομάδα να γράψει τη δική της περίληψη. Κάθε μαθητής να γράψει πλαγιότιτλο για μία παράγραφο και στο τέλος όλοι μαζί να τις ενώσουν σε ένα κείμενο. Τέλος, οι μαθητές κάποια στιγμή γράφουν μόνοι τους περίληψη. Όπως και να γίνεται το μάθημα, εσύ τους υποστηρίζεις. Περιφέρεσαι ανάμεσά τους, τους επιβλέπεις, παρεμβαίνεις για να τους βοηθήσεις ή οι ίδιοι οι μαθητές ζητούν τη βοήθειά σου. Επίσης, καλό είναι οι μαθητές να έχουν μπροστά τους τα βήματα και διάφορες οδηγίες με τη μορφή ερωτήσεων για να μπορούν να αυτοαξιολογούνται. Λ.χ., κάποιες πιθανές ερωτήσεις είναι οι παρακάτω:

  • Έκλεισες το βιβλίο για να γράψεις τον πλαγιότιτλο;
  • Μέτρησες τον αριθμό λέξεων του πλαγιότιτλου;
  • Διάβασες πάλι την παράγραφο για να δεις αν ο πλαγιότιτλος είναι σωστός;
  • Διαβάζεις δυνατά αυτό που έχεις γράψει για να δεις αν σου αρέσει;
  • Έχει συνδέσει καλά τους πλαγιότιτλους μεταξύ τους;

Η υποστήριξη πρέπει να αφαιρείται σιγά-σιγά για να φτάσουν κάποια στιγμή οι μαθητές στο τελικό στάδιο. Η αφαίρεση της υποστήριξης εξαρτάται από τον μαθητή. Κάποιοι την έχουν ανάγκη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. H διδασκαλία μπορεί να διαφοροποιηθεί και μερικοί μαθητές να μείνουν παραπάνω στο συγκεκριμένο στάδιο, ενώ κάποιοι άλλοι να μεταβούν στο επόμενο.

6ο βήμα: Ανεξάρτητη επιτέλεση

Αρχική

Σχόλια