Διερευνητική μάθηση


Στο επεισόδιο αυτό του «Εκπαιδεύω με αλάτι και πιπέρι» φιλοξενούμε τον Μανόλη Κουσλόγλου που είναι σύμβουλος φυσικών επιστημών Καβάλας - Έβρου και υποψήφιος διδάκτορας του ΑΠΘ. Με τον Μανόλη φωτίζουμε λίγο περισσότερο τη διερευνητική μάθηση (που είναι και το αντικείμενο του διδακτορικού του). Η διερευνητική μάθηση συζητιέται έντονα στους εκπαιδευτικούς κύκλους με την ευκαιρία των νέων αναλυτικών προγραμμάτων τα οποία θα εισαχθούν τα επόμενα χρόνια στο ελληνικό σχολείο. Στη συζήτησή μας απαντάμε στα εξής ερωτήματα:
  1. Τι είναι η διερευνητική μάθηση; Ποιος είναι ο κεντρικός της στόχος και γιατί είναι σημαντικός;
  2. Ταυτίζεται η διερευνητική μάθηση με την ανακαλυπτική διδασκαλία ή είναι μία διαφορετική μέθοδος;
  3. Πόσο σημαντική είναι η καθοδήγηση των μαθητών στη διερευνητική μάθηση;
  4. Είναι ένα είδος διδασκαλίας κατάλληλο για όλες τις ηλικίες;
  5. Με ποιον τρόπο πρέπει να γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών όταν χρησιμοποιείται η διερευνητική μάθηση;
  6. Είναι δυνατόν κάθε μαθητής (ανεξάρτητα από το επίπεδο γνώσεών του) να μάθει αποδοτικά και αποτελεσματικά αν ο δάσκαλος-καθηγητής χρησιμοποιεί μόνο διερευνητική μάθηση;
  7. Είναι μία μέθοδος κατάλληλη για μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο σχολείο; Π.χ., ΔΕΠΥ, φάσμα αυτισμού.
  8. Πώς είναι δυνατόν να συνδυαστούν οι νέες τεχνολογίες με τη διερευνητική μάθηση; Ποια οφέλη υπάρχουν και ποια προβλήματα ανακύπτουν κατά τη χρήση τους;
  9. Από τη στιγμή που ένας εκπαιδευτικός αποφασίσει να εφαρμόσει τη συγκεκριμένη μέθοδο ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει και θα πρέπει να λύσει;
  10. Ποιος είναι ο φόρτος εργασίας για τον εκπαιδευτικό αν ακολουθήσει τη μέθοδο αυτή;
  11. Γιατί η διερευνητική μάθηση δεν εφαρμόζεται ευρέως στα εκπαιδευτικά συστήματα;
Καλή ακρόαση!

    


Σχόλια