Πράξεις. Αλγόριθμος κι έννοια. Ή αλλιώς πώς κάνεις μία πράξη και πότε την κάνεις. Χαμός. Δύσκολα πράγματα. Άντε να τα διδάξεις στα μικρά του Δημοτικού. Μόλις δε πατήσουν το πόδι τους στην Ε΄, τότε επικρατεί πραγματικός πανικός. Οι έννοιες του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης επεκτείνονται με τα κλάσματα, ενώ οι τρόποι υπολογισμού πολλαπλασιάζονται ανεξέλεγκτα. Και κάπου εκεί εμφανίζονται και οι συμμιγείς. Το τελειωτικό χτύπημα.
Μ’ αυτά παιδεύομαι και φέτος. Πολλαπλασιασμοί ακεραίων, διαιρέσεις ακεραίων, πολλαπλασιασμοί δεκαδικών, διαιρέσεις δεκαδικών, προσθέσεις ομωνύμων κλασμάτων, αφαιρέσεις ομωνύμων κλασμάτων, προσθέσεις ετερωνύμων κλασμάτων, αφαιρέσεις ετερωνύμων κλασμάτων, πολλαπλασιασμοί κλασμάτων, διαιρέσεις κλασμάτων, μετατροπή μικτού σε κλάσμα, κλάσματος σε μικτό, προσθέσεις μικτών, αφαιρέσεις μικτών, πολλαπλασιασμοί μικτών, διαιρέσεις μικτών, απλοποιήσεις… Κι εγώ κάπου εκεί χαμένος να σκάω γιατί δεν καταλαβαίνει ο τάδε το δείνα, ενώ ο άλλος μαθητής μου με δουλεύει λέγοντάς μου ότι η απάντηση δεν είναι 2/3 αλλά 4/6 (για τους αμύητους και οι δύο απαντήσεις είναι σωστές).
Πού θα πάει, θα μάθω να μη σκάω…
Μ’ αυτά παιδεύομαι και φέτος. Πολλαπλασιασμοί ακεραίων, διαιρέσεις ακεραίων, πολλαπλασιασμοί δεκαδικών, διαιρέσεις δεκαδικών, προσθέσεις ομωνύμων κλασμάτων, αφαιρέσεις ομωνύμων κλασμάτων, προσθέσεις ετερωνύμων κλασμάτων, αφαιρέσεις ετερωνύμων κλασμάτων, πολλαπλασιασμοί κλασμάτων, διαιρέσεις κλασμάτων, μετατροπή μικτού σε κλάσμα, κλάσματος σε μικτό, προσθέσεις μικτών, αφαιρέσεις μικτών, πολλαπλασιασμοί μικτών, διαιρέσεις μικτών, απλοποιήσεις… Κι εγώ κάπου εκεί χαμένος να σκάω γιατί δεν καταλαβαίνει ο τάδε το δείνα, ενώ ο άλλος μαθητής μου με δουλεύει λέγοντάς μου ότι η απάντηση δεν είναι 2/3 αλλά 4/6 (για τους αμύητους και οι δύο απαντήσεις είναι σωστές).
Πού θα πάει, θα μάθω να μη σκάω…
Σχόλια